Παρόμοια ενδιαφέροντα άρθρα

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012

Οι δέκα τεχνικές ελέγχου του μυαλού.



Αυτά που δυστυχώς ακολουθούν εδώ και χρόνια οι Ελληνικές Κυβερνήσεις.

Ο Αμερικανός ακαδημαϊκός και στοχαστής, Νόαμ Τσόμσκι, αναλύει τις δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Το κείμενο αποτελεί μέρος μιας συλλογής συνεντεύξεων του Ν.Τσόμσκι, όπου ο κορυφαίος διανοητής διαπιστώνει διεισδυτικές παρατηρήσεις για τους θεσμούς που διαμορφώνουν τη σκέψη του κοινού και οι οποίοι βρίσκονται στην υπηρεσία της ισχύος και του κέρδους.

1. Η τεχνική της διασκέδασης.

Πρωταρχικό στοιχείο του κοινωνικού ελέγχου, η τεχνική της διασκέδασης συνίσταται στη στροφή της προσοχής του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και από τις μεταλλαγές που αποφασίστηκαν από τις πολιτικές και οικονομικές ελίτ, με ένα αδιάκοπο καταιγισμό διασκεδαστικών και ασήμαντων λεπτομερειών.
Η τεχνική της διασκέδασης είναι επίσης απαραίτητη για να αποτραπεί το κοινό από το να ενδιαφερθεί για ουσιαστικές πληροφορίες στους τομείς της επιστήμης, της οικονομίας, της Ψυχολογίας, της Νευροβιολογίας και της Κυβερνητικής. "Κρατήστε αποπροσανατολισμένη την προσοχή του κοινού, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμαλωτισμένη σε θέματα χωρίς καμιά πραγματική σημασία". Κρατήστε το κοινό απασχολημένο, απασχολημένο, απασχολημένο, χωρίς χρόνο για να σκέφτεται· να επιστρέφει κανονικά στη φάρμα με τα άλλα ζώα». Απόσπασμα από το Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους.

2 . Η τεχνική της δημιουργίας προβλημάτων, και στη συνέχεια παροχής των λύσεων.

Αυτή η τεχνική ονομάζεται επίσης «πρόβλημα-αντίδραση-λύση». Πρώτα δημιουργείτε ένα πρόβλημα, μια «έκτακτη κατάσταση» για την οποία μπορείτε να προβλέψετε ότι θα προκαλέσει μια συγκεκριμένη αντίδραση του κοινού, ώστε το ίδιο να ζητήσει εκείνα τα μέτρα που εύχεστε να το κάνετε να αποδεχτεί.
Για παράδειγμα: αφήστε να κλιμακωθεί η αστική βία, ή οργανώστε αιματηρές συμπλοκές, ώστε το κοινό να ζητήσει τη λήψη μέτρων ασφαλείας που θα περιορίζουν τις ελευθερίες του.
Ή, ακόμη: δημιουργήστε μια οικονομική κρίση για να κάνετε το κοινό να δεχτεί ως αναγκαίο κακό τον περιορισμό των κοινωνικών δικαιωμάτων και την αποδόμηση των δημοσίων υπηρεσιών.

3. Η τεχνική της υποβάθμισης.

Για να κάνει κάποιος αποδεκτό ένα απαράδεκτο μέτρο, αρκεί να το εφαρμόσει σταδιακά κατά «φθίνουσα κλίμακα» για μια διάρκεια 10 ετών. Μ’ αυτόν τον τρόπο επιβλήθηκαν ριζικά νέες κοινωνικό οικονομικές συνθήκες (νεοφιλελευθερισμός) στις δεκαετίες του 1980 και 1990.
Μαζική ανεργία, αβεβαιότητα, «ευελιξία», μετακινήσεις, μισθοί που δεν διασφαλίζουν πια ένα αξιοπρεπές εισόδημα· τόσες αλλαγές, που θα είχαν προκαλέσει επανάσταση, αν είχαν εφαρμοστεί αιφνιδίως και βίαια.

4. Η στρατηγική της αναβολής (Σαλαμοποιήση).

Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αποδεκτή μια αντιλαϊκή απόφαση είναι να την παρουσιάσετε ως «οδυνηρή αλλά αναγκαία», αποσπώντας την συναίνεση του κοινού στο παρόν, για την εφαρμογή της στο μέλλον. Είναι πάντοτε πιο εύκολο να αποδεχτεί κάποιος αντί μιας άμεσης θυσίας μια μελλοντική. Πρώτα απ’ όλα, επειδή η προσπάθεια δεν πρέπει να καταβληθεί άμεσα.
Στη συνέχεια, επειδή το κοινό έχει πάντα την τάση να ελπίζει αφελώς ότι «όλα θα πάνε καλύτερα αύριο» και ότι μπορεί, εντέλει, να αποφύγει τη θυσία που του ζήτησαν. Τέλος, μια τέτοια τεχνική αφήνει στο κοινό ένα κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να συνηθίσει στην ιδέα της αλλαγής, και να την αποδεχτεί μοιρολατρικά, όταν κριθεί ότι έφθασε το πλήρωμα του χρόνου για την τέλεσή της.

5 . Η στρατηγική του να απευθύνεσαι στο κοινό σαν να είναι μωρά παιδιά.

Η πλειονότητα των διαφημίσεων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό χρησιμοποιούν έναν αφηγηματικό λόγο, επιχειρήματα, πρόσωπα και έναν τόνο ιδιαιτέρως παιδικό, εξουθενωτικά παιδιάστικο, σαν να ήταν ο θεατής ένα πολύ μικρό παιδί ή σαν να ήταν διανοητικώς ανάπηρος.
Όσο μεγαλύτερη προσπάθεια καταβάλλεται να εξαπατηθεί ο θεατής, τόσο πιο παιδιάστικος τόνος υιοθετείται από τον διαφημιστή. Γιατί; «Αν [ο διαφημιστής] απευθυνθεί σε κάποιον σαν να ήταν παιδί δώδεκα ετών, τότε είναι πολύ πιθανόν να εισπράξει, εξαιτίας του έμμεσου και υπαινικτικού τόνου, μιαν απάντηση ή μιαν αντίδραση τόσο απογυμνωμένη από κριτική σκέψη, όσο η απάντηση ενός δωδεκάχρονου παιδιού». Απόσπασμα από το «Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους».

6 . Η τεχνική του να απευθύνεστε στο συναίσθημα μάλλον παρά στη λογική.

Η επίκληση στο συναίσθημα είναι μια κλασική τεχνική για να βραχυκυκλωθεί η ορθολογιστική ανάλυση, επομένως η κριτική αντίληψη των ατόμων. Επιπλέον, η χρησιμοποίηση του φάσματος των αισθημάτων επιτρέπει να ανοίξετε τη θύρα του ασυνείδητου για να εμφυτεύσετε ιδέες, επιθυμίες, φόβους, παρορμήσεις ή συμπεριφορές.

7. Η τεχνική του να κρατάτε το κοινό σε άγνοια και ανοησία.

Συνίσταται στο να κάνετε το κοινό να είναι ανίκανο να αντιληφθεί τις τεχνολογίες και τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιείτε για την υποδούλωσή του. «Η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι πιο φτωχή, ώστε η τάφρος της άγνοιας που χωρίζει τις κατώτερες τάξεις από τις ανώτερες τάξεις να μη γίνεται αντιληπτή από τις κατώτερες».

8. Η τεχνική του να ενθαρρύνεις το κοινό να αρέσκεται στη μετριότητα.

Συνίσταται στο να παρακινείς το κοινό να βρίσκει «cool» και «in» ότι είναι ανόητο, φτηνιάρικο και ακαλλιέργητο (το life style είναι ένα καλό παράδειγμα).

9. Η τεχνική του να αντικαθιστάς την εξέγερση με την ενοχή.

Συνίσταται στο να κάνεις ένα άτομο να πιστεύει ότι είναι το μόνο υπεύθυνο για την συμφορά του, (βλέπε το μαζί τα φάγαμε του Πάγκαλου) εξαιτίας της διανοητικής ανεπάρκειάς του, της ανεπάρκειας των ικανοτήτων του ή των προσπαθειών του. Έτσι, αντί να εξεγείρεται εναντίον του οικονομικού συστήματος, απαξιώνει τον ίδιο τον εαυτό του και αυτο-ενοχοποιείται, κατάσταση που περιέχει τα σπέρματα της νευρικής κατάπτωσης, η οποία έχει μεταξύ άλλων και το αποτέλεσμα της αποχής από οποιασδήποτε δράση. Και χωρίς τη δράση, γλιτώνετε την επανάσταση!

10. Η τεχνική του να γνωρίζεις τα άτομα καλύτερα από όσο γνωρίζουν τα ίδια τον εαυτό τους.

Στη διάρκεια των τελευταίων πενήντα ετών, οι κατακλυσμιαία πρόοδος της επιστήμης άνοιξε μια ολοένα και πιο βαθειά τάφρο ανάμεσα στις γνώσει του ευρέως κοινού και στις γνώσεις που κατέχουν και χρησιμοποιούν οι ιθύνουσες ελίτ. Χάρη στη Βιολογία, τη Νευροβιολογία και την εφαρμοσμένη ψυχολογία, το «σύστημα» έφτασε σε μια εξελιγμένη γνώση του ανθρώπινου όντος, και από την άποψη της φυσιολογίας και από την άποψη της ψυχολογίας.
Το σύστημα έφτασε να γνωρίζει τον μέσο άνθρωπο καλύτερα απ’ όσο γνωρίζει ο ίδιος τον εαυτό του. Αυτό σημαίνει ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων, το σύστημα ασκεί έναν πολύ πιο αυξημένο έλεγχο και επιβάλλεται με μια μεγαλύτερη ισχύ επάνω στα άτομα απ’ όσο τα άτομα στον ίδιο τον εαυτό τους. Και όμως για να καταρρεύσουν όλα αυτά αρκεί μια στιγμή αφύπνισης. Το φανταστικό "κόκκινο χάπι" που έλεγε ο Μορφέας στον Νέο στην ταινία Μatrix. Αν υπάρξει έστω μια φευγαλέα στιγμή αφύπνισης όλο το οικοδόμημα τους, καταστρέφεται και καταρρέει σαν χάρτινος πύργος.

Ελληνικό Whiskey !!!




Τα γυαλιά κυριολεκτικά σε πολλούς Σκοτσέζους παραδοσιακούς παραγωγούς του είδους φαίνεται να έχει βάλει για τα καλά ένας Λαρισαίος συνταξιούχος που στον ελεύθερο του χρόνο φτιάχνει ουίσκι και μάλιστα, κατά πως λένε και οι γνώστες αυτού του ποτού, είναι μοναδικής ποιότητας και γεύσης.

Πρόκειται για τον σμήναρχο εν αποστρατεία πλέον, Αργύρη Ταραμονλή που σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς της κρίσης το τόλμησε και κατάφερε να εξασφαλίσει το ακριβό αυτό ποτό για τον εαυτό του, αλλά και για τους φίλους του που τους χαρίζει τα μπουκάλια από τη λιγοστή παραγωγή του.

Στο βασικό εργαστήρι του Αργύρη που είναι το διαμέρισμά του και μια μικρή αποθήκη στο υπόγειο της πολυκατοικίας όπου διαμένει, μας υποδέχεται ο ίδιος ο ερασιτέχνης ποτοποιός και με φόντο τα ενθυμήματα από τη θητεία του στην αεροπορία που βρίσκονται σε περίοπτη θέση μας διηγείται πώς ξεκίνησε με όλα αυτά, κάνοντας χόμπι του την παραγωγή του κλασικού Σκοτσέζικου αυτού ποτού.

ΑΠΟ ΣΤΑΦΥΛΙΑ ΚΑΙ ΚΡΑΣΙ

Ξεκίνησα, θα μας πει ο κ. Αργύρης Ταραμονλής, ερασιτεχνικά από το 1994 όταν άρχισα να φτιάχνω κρασί από σταφύλια μοσχάτα και ξινόμαυρα και έτσι εξασφάλιζα το κρασί της χρονιάς. Όμως πάντα μου περίσσευε κρασί και σκεπτόμουν εάν μπορούσα με κάποιο τρόπο να το εκμεταλλευτώ, ώστε να μην πάει χαμένο.

Άρχισα λοιπόν να διαβάζω για το πώς γίνεται το ουίσκι και να μαθαίνω... Οι παρασκευαστές του παίρνουν το οινόπνευμα από το κριθάρι που το μουλιάζουν στο νερό και προχωρούν σε αποστάξεις. Προχώρησα λοιπόν με αυτό το σκεπτικό σε αποστάξεις του κρασιού (τρεις αποστάξεις), από όπου και έβγαλα οινόπνευμα 70 vol.

Ενώ οι άλλοι λοιπόν είχαν οινόπνευμα από το κριθάρι, εγώ είχα από το κρασί που έχει το πλεονέκτημα να είναι πιο εύγεστο με πρωτογενείς γεύσεις από σταφύλι που είναι πολύ καλύτερο από το κριθάρι.

Το νερό όμως προσφέρει και γεύσεις στο ουίσκι και χρησιμοποίησα νερό Ζαγόρι και Σαμαρίνα ανακατεμένο που το έριξα στο οινόπνευμα για κατεβάσω τους βαθμούς σε 55 vol.
Όμως το βαρέλι είναι το παν γιατί εκεί μέσα το ουίσκι αποκτά τη χαρακτηριστική του γεύση και αποκτά αυτό το «καραμελέ» χρώμα.

Με τη βοήθεια ενός φίλου βρήκα το ανάλογο βαρέλι 50 κιλών στην πόλη Bode Grand στη Βουλγαρία, χειροποίητο και φτιαγμένο από γαλλική δρυ που έχει ξεχωριστά αρώματα. Στο βαρέλι λοιπόν, κάπου στο 2010, έβαλα το οινόπνευμα και μετά από περίπου δύο χρόνια που χρειάζονταν για την ωρίμανση το ουίσκι ήταν έτοιμο. Το εμφιάλωσα και όλοι μου οι γνωστοί και φίλοι ξετρελάθηκαν από την ποιότητα και τη γεύση του. Επικράτησε ενθουσιασμός και χάρισα παντού "τα πρώτα μπουκάλια που έγιναν ανάρπαστα".

Εγένετο λοιπόν ουίσκι «made in Lárissa» και στο σπίτι του Αργύρη η γευσιγνωσία που επακολούθησε δικαίωσε πλήρως τους κόπους του.

 

Γιαούρτι Ελληνικού τύπου και Γερμανία.



Το γιαούρτι «ελληνικού τύπου» κατέχει φέτος στη Γερμανία μερίδιο αγοράς 35%, έναντι μόλις 1% το 2007, όπως αναφέρει ενημερωτικό έγγραφο του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του προξενείου μας στο Ντίσελντορφ.

Υπογραμμίζεται δε ότι για το γιαούρτι «ελληνικού τύπου» ο κύκλος εργασιών κατά το α’ εξάμηνο 2012 αυξήθηκε κατά διψήφιο ποσοστό στα 15,2 εκατ. ευρώ και στους 5.000 τόνους.

Η αύξηση αυτή αποδίδεται τόσο στην καλή πορεία των αυθεντικών ελληνικών προϊόντων όσο και στη διάδοση ανταγωνιστικών προϊόντων.

Κυρίαρχη μάρκα μεταξύ των γιαουρτιών «ελληνικού τύπου» που παράγονται στη Γερμανία είναι η μάρκα Elinas της εταιρείας Hochwald, το προϊόν της οποίας διατίθεται σε έξι γεύσεις (γιαούρτι λευκό, με μέλι, με φουντούκια, με βατόμουρα, με βερύκοκα, με βανίλια και αμύγδαλα) και μόνο σε συσκευασία των 4 τεμαχίων /150 gr.

Σημαντική παρουσία έχει και η μάρκα Yocous της Domspitz Milch/Bayernland, η οποία φέτος μετέβαλε τη συσκευασία του προϊόντος της και αναγράφει πλέον την επωνυμία της εταιρείας με λατινικούς χαρακτήρες (Domspitz Milch αντί για ΔΟΜΣΠΙΤΖ ΓΑΛΑ, όπως αναγραφόταν στη συσκευασία του προϊόντος από το λανσάρισμα του το 2005, έως προσφάτως).

Σταθερή παρουσία στην αγορά του γιαουρτιού «ελληνικού τύπου» έχουν ακόμα οι Weideglück με την οικογενειακή συσκευασία του 1 kg, η Bayerische Milchindustrie – BMI EG, με συσκευασίες 5 και 10 kg για τη γαστρονομία, η Apostels, η Garmo, με τα προϊόντα Gazi (nach mediterraner Art) και Sirtakis, η Andechser με το Βιο-γιαούρτι, καθώς και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως Eridanous και Aro.

Νέα παρουσία στην αγορά γιαουρτιού «ελληνικού τύπου» είναι η εταιρεία Zott, η οποία ήδη είχε στα προϊόντα της γιαούρτι – κρέμα (Sahnejoghurt) και κυκλοφόρησε φέτος το προϊόν με την επωνυμία Mykonos – Griechische Art σε τρεις γεύσεις: με μέλι, με βερύκοκο-ροδάκινο, και με σύκο.

Στα νέα προϊόντα της Zott φέτος συμπεριλήφθηκε επίσης και γιαούρτι κρέμα «ιταλικού τύπου» με την επωνυμία Toskana, το οποίο έχει λιπαρά 8,5%, κυκλοφορεί σε τέσσερις γεύσεις και παρασκευάζεται με την προσθήκη Mascarpone.

Στις νέες παρουσίες περιλαμβάνεται επίσης το προϊόν της ηγέτιδας στη γερμανική αγορά λευκών γαλακτοκομικών, εταιρείας Müller Milch, «Joghurt mit der Ecke – Griechischer Art», το οποίο τοποθετήθηκε στα ψυγεία στα τέλη Σεπτεμβρίου, περίπου δύο μήνες μετά την έναρξη των πωλήσεων του αντίστοιχου προϊόντος Müller Greek Corner στις ΗΠΑ.

Η σειρά των νέων προϊόντων της Müller Milch «Joghurt mit der Ecke» περιλαμβάνει δέκα νέες γεύσεις, από τις οποίες οι δύο «ελληνικού τύπου», βερύκοκο-μέλι και αμύγδαλα-Crunch.

Δώδεκα τρόποι για να εξοικονομείτε μπαταρία σε smartphone.



  1. Φορτίζετε το κινητό σας συχνά. Μην φοβάστε ότι έτσι, θα μειωθεί η διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
  2.  Το κατέβασμα από το Διαδίκτυο είναι ενεργοβόρο, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Απενεργοποιήστε την μεταφορά δεδομένων από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας (Settings, Wireless & Networks, Mobile networks). Η ρύθμιση αυτή δεν απενεργοποιεί άλλα ασύρματα δίκτυα.
  3. Απενεργοποιήστε το GPS, το Bluetooth και το Wi-Fi όταν δεν τα χρειάζεστε. Μπορείτε να ενεργοποιείτε και να τα απενεργοποιείτε από την αρχική οθόνη (με το σχετικό Status widget ή Settings και Wireless & networks. Για να απενεργοποιήσετε το GPS, μεταβείτε στα Settings, Location & security).
  4. Φροντίστε ώστε να κάνετε εσείς τον συγχρονισμό των δεδομένων, σε υπηρεσίες όπως το e-mail, οι επαφές ή το ημερολόγιο ή τα κοινωνικά δίκτυα. Μπορείτε να αφήσετε ενεργοποιημένο τον αυτόματο συγχρονισμό σε υπηρεσίες που σας ενδιαφέρουν, αλλά σε μεγαλύτερη χρονικά διαστήματα (Settings, Accounts & sync settings).
  5. Ελέγξτε την συμβολή των εφαρμογών που χρησιμοποιείτε (Settings, About phone, Battery use) στο τηλέφωνό σας για να δείτε ποιες «τρώνε» περισσότερη ενέργεια. Έχει διαπιστωθεί ότι όταν βλέπετε βίντεο από το YouTube ή ακούτε μουσική με τεχνολογία ροής (streaming) ξοδεύετε περισσότερη.
  6. Κλείστε και βγείτε από εφαρμογές που δεν χρησιμοποιείτε. Το multitasking επίσης επηρεάζει την αυτονομία του τηλεφώνου σας.
  7. Μειώστε την φωτεινότητα της οθόνης.
  8. Όταν δεν έχετε σήμα, απενεργοποιήστε το τηλέφωνό σας. Υπό τέτοιες συνθήκες, το τηλέφωνό σας επιχειρεί ξανά και ξανά να εντοπίσει δίκτυο και καταναλώνει ενέργεια. Εάν θέλετε να το χρησιμοποιήσετε για άλλους σκοπούς, πλην της επικοινωνίας μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας, μπορείτε να το θέσετε σε Airplane mode.
  9. Όταν ακούτε μουσική από handfree αντί του ηχείου, ξοδεύετε λιγότερη ενέργεια
  10. Έχει τεκμηριωθεί ότι κάποιες εφαρμογές που διατίθενται δωρεάν (free apps) ξοδεύουν περισσότερη ενέργεια. Το φαινόμενο εξηγείται και αφορά σε app που διατίθενται μεν free, δεν είναι όμως ads-free, δηλαδή βασίζονται στην προβολή διαφημίσεων, τις οποίες μάλιστα ενδέχεται να «τραβούν» από το Διαδίκτυο ανάλογα με τη θέση σας (χρησιμοποιώντας και το GPS). Ενδεικτικό είναι ότι στην δωρεάν έκδοση του δημοφιλούς Angry Birds, το 20% της ενέργειας σπαταλάται για να φορτωθούν οι διαφημίσεις πριν από κάθε πίστα.
  11. Mην χρησιμοποιείτε Live wallpaper, και να επιλέγετε μαύρο φόντο για wallpaper.
  12. Να απενεργοποιήσετε την αναζήτηση δικτύων Wi-Fi (Settings, Wireless & networks, Wi-Fi settings, Network Notification), και να βγαίνετε από την εφαρμογή της Κάμερας όταν τραβάτε μια φωτογραφία, πατώντας Back, επίσης μπορείτε να απενεργοποιήσετε την δόνηση.