Το φετινό έλλειμμα, 2010, για τα ασφαλιστικά ταμεία με τους πιο αισιόδοξους υπολογισμούς έχει προϋπολογισθεί ότι θα είναι μεταξύ 5-6 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αν και οι δικοί μου υπολογισμοί βγάζουν μεγαλύτερο έλλειμμα, ας μείνουμε στο ήδη προϋπολογισθέν έλλειμμα.
Από το 2004, στην προηγούμενη κυβέρνηση, είχα προτείνει μία λύση, την οποία έχω ονομάσει “ολοκληρωμένο σύστημα διαχειρίσεως ασφαλιστικών ταμείων”, την οποία και παρουσίασα για αρκετούς μήνες στην Γενική γραμματεία Κοινωνικής ασφάλισης του Υπουργείου Εργασίας, (για όσους δεν γνωρίζουν η γραμματεία αυτή είναι υπεύθυνη για όλα τα ασφαλιστικά ταμεία, εκτός του ΟΠΑΔ (ασφαλιστικό ταμείο Δημοσίων Υπαλλήλων)).
Το ταμειακό αποτέλεσμα των παρουσιάσεων, δηλαδή το πόσες δαπάνες θα μπορούσαν να περικόψουν τα Ασφαλιστικά ταμεία, εκτιμήσεις όχι δικές μου, αλλά των μη πολιτικών εργαζόμενων στην Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Ασφάλισης, ήταν ότι με τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις και εφ’ όσον το “ολοκληρωμένο σύστημα διαχειρίσεως ασφαλιστικών ταμείων” εφαρμοζόταν κανονικά, θα επέστρεφε στα ασφαλιστικά ταμεία τουλάχιστον 4 δισεκατομμύρια ευρώ περίπου για το οικονομικό έτος 2005.
Δηλαδή σήμερα, για το 2010, θα πρέπει να υπολογίσουμε ότι το “ολοκληρωμένο σύστημα διαχειρίσεως ασφαλιστικών ταμείων”, θα επιστρέψει στα Ασφαλιστικά Ταμεία τουλάχιστον 10 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσόν που όπως και στο παρελθόν, ροκανίζουν από τα ασφαλιστικά ταμεία κάθε λογής ανθρώπινα τρωκτικά – ερπετά που συμμετέχουν στο Ελληνικό σύστημα Υγείας.
Τι είναι το “ολοκληρωμένο σύστημα διαχειρίσεως ασφαλιστικών ταμείων”
Το Ο.Σ.Δ.Α.Τ. έχει τρεις βασικούς σκοπούς :
Α) Την εξοικονόμηση πόρων στα Ασφαλιστικά Ταμεία από την Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των Ασφαλιζομένων.
Β) Την Αναβάθμιση των Παροχών των προσφερομένων υπηρεσιών Ιατροφαρμακευτικής Περίθαλψης των Ασφαλιστικών Ταμείων.
Γ) Την γρήγορη και ασφαλή αντιμετώπιση εκτάκτων περιστατικών (ατυχήματα κλπ) των Ασφαλιζομένων.
1. Βιβλιάρια Ασφαλίσεως – Συνταγολόγια.
1.1. Κατάργηση βιβλιαρίων ασφαλίσεως – συνταγολογίων.
Τα βιβλιάρια Ασθενείας και τα συνταγολόγια των Ασφαλιζομένων καταργούνται άμεσα και αντικαθιστούνται με Smart Card ( έξυπνες κάρτες ).
1.2. Ηλεκτρονική κάρτα υγείας.
Στις επόμενες γραμμές και για συντομία θα αποκαλούμε τις Έξυπνες – Ηλεκτρονικές κάρτες υγείας, βιβλιάρια ασφαλιζομένων – συνταγολόγια απλά Κάρτα.
1.3. Αρχείο ασφαλιζομένων.
Το σύνολο των στοιχείων των Ασφαλιζομένων, κρατούνται σε μία Database (γενικό Αρχείο Ασφαλιζομένων) στο Ασφαλιστικό Ταμείο.
1.4. Εμφάνιση ηλεκτρονικής κάρτας υγείας.
Στις Κάρτες θα είναι τυπωμένο το λογότυπο του Ασφαλιστικού Ταμείου, ο αριθμός Ασφαλίσεως (μητρώο ασφαλιζομένου), το Ονοματεπώνυμο και η Φωτογραφία του Ασφαλιζομένου.
1.5. Προστατευόμενα μέλη.
Αν ο ασφαλιζόμενος καλύπτει και άλλα μέλη της οικογένειας του, για κάθε μέλος θα εκδίδεται ξεχωριστή Κάρτα.
1.6. Περιεχόμενα ηλεκτρονικής κάρτας υγείας.
Στην περιοχή του Smart chip, θα περιλαμβάνονται τα Αναλυτικά στοιχεία του Ασφαλιζομένου, οι Ιατροί που έχει διαλέξει, αλλεργίες, χρόνιες ασθένειες, τυχών βιομετρικά στοιχεία αναγνωρίσεως του, ημερομηνίες ισχύος της Κάρτας κλπ. (γενικά θα είναι ενημερωμένο τουλάχιστον με το σύνολο των στοιχείων που σήμερα είναι γραμμένα στο Βιβλιάριο Ασθενείας του).
1.7. Χωρητικότητα ηλεκτρονικής κάρτας υγείας.
Η Χωρητικότητα του Smart chip πρέπει να είναι τουλάχιστον 512ΚΒ.
2. Επίσκεψη του Ασφαλιζομένου σε Ιατρό.
2.1. Επίσκεψη ασφαλιζόμενου σε Ιατρό.
Όταν ο Ασφαλιζόμενος επισκεφτεί για οποιονδήποτε λόγο κάποιον Ιατρό, είτε είναι συμβεβλημένος με το Ταμείο είτε όχι, Ο Ιατρός χρησιμοποιώντας έναν ειδικό αναγνώστη (Smart card reader / writer), ο οποίος είναι συνδεδεμένος στον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή του, ο Ιατρός διαβάζει και πιστοποιεί την Κάρτα του Ασφαλιζομένου, αν χρειάζεται περισσότερα στοιχεία και αν το Ασφαλιστικό Ταμείο το επιτρέπει, συνδέεται με αυτό μέσω διαδικτύου και διαβάζει το ιστορικό του Ασφαλιζόμενου (ασθενή).
2.2. Εγγραφή φαρμάκων – εξετάσεων από τον Ιατρό.
Μετά την διάγνωση ο Ιατρός γράφει τις επί πλέον εξετάσεις ή την φαρμακευτική αγωγή που χρειάζεται ο Ασφαλιζόμενος ή και τα δύο στην Έξυπνη Ηλεκτρονική Κάρτα Υγείας του Ασφαλιζομένου.
3. Φαρμακοποιός / Διαγνωστικά Κέντρα.
3.1. Εκτέλεση συνταγής από φαρμακοποιό.
Αν ο Ασφαλιζόμενος χρειάζεται μόνο Φάρμακα, πάει με την Κάρτα του στο Φαρμακείο. Ο Φαρμακοποιός τοποθετεί την κάρτα σε έναν ειδικό αναγνώστη (Smart card reader / writer) ο οποίος είναι συνδεδεμένος στον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή του και διαβάζοντας την, παραδίδει τα Φάρμακα στον Ασθενή, μετά την παράδοση των φαρμάκων ο Φαρμακοποιός διαγράφει την συνταγή από το Smart chip.
3.2. Αποστολή συναλλαγών από φαρμακοποιό.
Ο Φαρμακοποιός στο Τέλος κάθε ημέρας στέλνει μέσω Διαδικτύου στο Ασφαλιστικό Ταμείο τις συνταγές (συναλλαγές) που εκτέλεσε και το αφορούν.
3.3. Διαγνωστικά κέντρα – Νοσοκομεία.
Αν ο Ασφαλιζόμενος χρειάζεται επί πλέον διαγνωστικές εξετάσεις, με την Κάρτα πάει στο Διαγνωστικό κέντρο ή στο Νοσοκομείο ή σε άλλα μεμονωμένα Ιατρεία και τις πραγματοποιεί (ευνόητο είναι ότι τα Διαγνωστικά κέντρα έχουν ειδικούς αναγνώστες για να διαβάσουν την Κάρτα του Ασφαλιζομένου).
3.4. Αποτελέσματα εξετάσεων διαγνωστικών κέντρων.
Τα Διαγνωστικά κέντρα γράφουν στην Κάρτα τα αποτελέσματα των εξετάσεων του Ασφαλιζομένου.
3.5. Επιστροφή ασφαλιζομένου στον Ιατρό.
Ο Ασθενής επιστρέφει στον Ιατρό του και του δίνει την Κάρτα. Ο Ιατρός διαβάζει από την Κάρτα τα αποτελέσματα των εξετάσεων, γράφει τα φάρμακα και την διάγνωση του στην κάρτα ή τις επί πλέον εξετάσεις που χρειάζεται να γίνουν και ούτω κάθε εξής.
3.6. Συγκέντρωση συνταγών – εξετάσεων στα ασφαλιστικά ταμεία.
Ο Ιατρός, τα Νοσοκομεία, τα Διαγνωστικά κέντρα κλπ. είναι υποχρεωμένα να στέλνουν σε ημερήσια βάση το σύνολο των στοιχείων / εξετάσεων στο Ασφαλιστικό Ταμείο (αυτές που το αφορούν).
4. Λογισμικό Ιατρών – Νοσοκομείων
4.1. Πάγια φαρμακευτική αγωγή – αλλεργίες.
Το Λογισμικό των Ιατρών Νοσοκομειακών ή Ιδιωτών Ιατρών πρέπει να ελέγχει την Smart Card για τυχόν πάγια Φαρμακευτική Αγωγή καθώς επίσης και για τυχόν Αλλεργίες.
4.2. Παρενέργειες φαρμάκων.
Πρέπει να συγκρίνει την συνταγή (τα φάρμακα) που γράφει ο Ιατρός για τυχών παρενέργειες που μπορούν να έχουν με αυτά που ο Ασφαλισμένος πάγια λαμβάνει καθώς επίσης και για τις παρενέργειες με τις τυχών Αλλεργίες που έχει.
4.3. Φαρμακευτική δοσολογία.
Πρέπει να συγκρίνει την συνταγή με την μέση δοσολογία του προτεινόμενου Φαρμάκου και να προειδοποιεί τον Ιατρό για τυχών αποκλίσεις στην δοσολογία που γράφει στην Συνταγή.
4.4. Ενημέρωση λογισμικού Ιατρών.
Το Λογισμικό των Ιατρών πρέπει να ενημερώνεται, χρησιμοποιώντας την αντίστροφη διαδρομή, όπως σήμερα γίνεται με τις πιστωτικές κάρτες (Black list), σε τακτά χρονικά διαστήματα και κατά την διάρκεια αποστολής των ημερησίων στοιχείων των Ιατρών στα Ταμεία.
4.5. Δια βίου εκπαίδευση - ενημέρωση Ιατρών.
Στην ενημέρωση του λογισμικού εκτός των παρενεργειών μεταξύ των Φαρμάκων πρέπει να συμπεριλαμβάνονται, ανά ειδικότητα Ιατρού, νέοι τρόποι Θεραπειών, νέες Ιατρικές ανακαλύψεις κλπ.
5. Στοιχεία εξετάσεων και Data Base Ασφαλιζομένων.
5.1. Ενημέρωση αρχείου ασφαλιζομένων.
Το Ασφαλιστικό Ταμείο ενημερώνει αυτόματα την Database των Ασφαλιζομένων καθημερινά, ανά Ασφαλιζόμενο, με τα στοιχεία που συγκεντρώνει από τους Ιατρούς, τα Νοσοκομεία, τα Διαγνωστικά κέντρα και τα Φαρμακεία.
5.2. Λόγοι συγκεντρώσεως και ελέγχου στοιχείων ασφαλιζομένων.
5.2.1. Προστασία εξόδων ασφαλιστικού ταμείου.
Το Ταμείο σε σύντομο χρόνο μπορεί πλέον να προλάβει περίεργες καταστάσεις όπως είναι ξαφνικές αυξήσεις Φαρμάκων, Διαφορετικές τιμές Φαρμάκων, ελλείψεις Φαρμάκων, Εγγραφή συγκεκριμένων Φαρμάκων από συγκεκριμένους Ιατρούς, Πολυφαρμακία Ασφαλιζομένων, κατά φαντασία Ασθενείς κλπ.
5.2.2. Προστασία ασφαλιζομένων.
Με την ημερήσια συγκέντρωση και επεξεργασία των στοιχείων των ασφαλιζομένων το ασφαλιστικό ταμείο προλαμβάνει έγκαιρα τυχών εσφαλμένα αποτελέσματα εξετάσεων, τυχών Ιατρικά λάθη κλπ.
5.2.3. Ατυχήματα.
Όταν ο Ασφαλιζόμενος πάθει κάποιο ατύχημα και χρειάζεται μεταφορά σε κάποιο Νοσοκομείο, το Νοσοκομείο ή το Ασθενοφόρο μπορεί συνδεόμενο μέσω Διαδικτύου
και χρησιμοποιώντας την Κάρτα είτε δίνοντας τον κωδικό (αριθμό μητρώου) είτε το Όνομα του Ασφαλιζομένου, μπορεί άμεσα σε λιγότερο από ένα λεπτό να γνωρίζει το πλήρες Ιστορικό του Ασθενή, (αλλεργίες, χρόνιες ασθένειες κλπ) με τον τρόπο αυτό οι πιθανότητες να σωθεί ο Ασθενής είναι πολύ περισσότερες.
6. Νοσοκομεία – μη συμβεβλημένοι Ιατροί.
6.1. Νοσοκομεία.
Τα Νοσοκομεία δεν έχουν καμία διαφορά, στον τρόπο λειτουργίας, από τον συμβεβλημένο Ιατρό, δηλαδή για κάθε επίσκεψη ακόμη και στα εξωτερικά Ιατρεία είναι υποχρεωμένα να ενημερώνουν την Κάρτα του Ασθενή με το σύνολο των εξετάσεων, διαγνώσεων, φαρμάκων, Κωδικούς Ιατρών κλπ καθώς επίσης, όπως ο συμβεβλημένος Ιατρός, και αυτά είναι υποχρεωμένα στο τέλος κάθε ημέρας να στέλνουν το σύνολο των εξετάσεων και διαγνώσεων που έκαναν και αφορούν τα Ασφαλιστικά Ταμεία.
6.2. Μη συμβεβλημένοι Ιατροί.
Οι μη συμβεβλημένοι Ιατροί είτε πληρωθούν είτε όχι από το Ασφαλιστικό Ταμείο, έχουν τις ίδιες ακριβώς υποχρεώσεις με του συμβεβλημένους, εκτός και αν ο Ασθενής δεν θέλει να χρησιμοποιήσει την Κάρτα του.
7. Συμβεβλημένοι Ιατροί Ταμείων - Κατ’ οίκον επισκέψεις Ιατρών.
7.1. Συμβεβλημένοι Ιατροί.
Αν ένα Ταμείο έχει συμβεβλημένους Ιατρούς, αυτούς μπορεί ο Ασφαλιζόμενος να τους επιλέξει και τοποθετήσει στην Κάρτα είτε στο Ταμείο του είτε στον Ιατρό του είτε στο Φαρμακείο του είτε στο σπίτι του αν διαθέτει σύνδεση Διαδικτύου και ειδικό αναγνώστη (Smart card reader / writer).
7.2. Κατ’ οίκον επίσκεψη Ιατρού.
Στην περίπτωση που ένας Ιατρός επισκεφτεί τον Ασφαλισμένο Ασθενή στην Οικία του πρέπει να έχει μαζί του και ένα Φορητό Ηλεκτρονικό Υπολογιστή με ενσωματωμένο Smart Card Reader / writer.
7.3. Διαδικασία που ακολουθείτε.
Η Διαδικασία που ακολουθείται είναι ακριβώς ή ίδια, σαν δηλαδή ο Ασφαλισμένος να επισκεπτόταν τον Ιατρό στο Ιατρείο του, δηλαδή ο Ιατρός γράφει την Φαρμακευτική Αγωγή, την διάγνωση στη Smart Card ή τις εξετάσεις κλπ.
8. Έλεγχοι και Αμοιβές Ιατρών και Νοσοκομείων
8.1. Ποιότητα και ταχύτητα περίθαλψης.
Το Υπουργείο Υγείας μπορεί και πρέπει να συνδέσει την Αμοιβή των Ιατρών και των Νοσοκομείων με την Ποιότητα και την Ταχύτητα της Περίθαλψης. Δηλαδή το ύψος της αμοιβής ανά Ιατρό και Νοσοκομείο Δημόσιο ή Ιδιωτικό μπορεί να διαφέρει με κριτήρια όπως.
8.2. Κριτήρια αμοιβών Ιατρών.
8.2.1. Ελάχιστα ή καθόλου Ιατρικά Λάθη.
8.2.2. Πλήρης ευστοχία αναγνώρισης Ασθενειών.
8.2.3. Ταχύτατη και Ολική ίαση Ασθενών.
8.2.4. Έρευνα και Χρησιμοποίηση νέων μεθόδων Θεραπείας.
8.2.5. Συμπεριφορά Νοσηλευτικού Προσωπικού κλπ.
8.3. Λοιπά κριτήρια ποιότητα περίθαλψης.
Το Υπουργείο μπορεί να χρησιμοποιήσει και οποιαδήποτε άλλα κριτήρια θεωρήσει ότι είναι αναγκαία για την πιστοποίηση της Ποιότητας της Περίθαλψης.
9. Έλεγχοι Ασφαλιστικών Ταμείων
9.1. Επιθεωρητές ασφαλιστικών ταμείων.
Οι Επιθεωρητές / Ιατροί του Ασφαλιστικού Ταμείου μπορούν, σε καθημερινή βάση μέσα από τη Database των Ασφαλισμένων, με την χρήση ερωτημάτων ή ενός αυτόματου διαγνωστικού προγράμματος ελέγχου.
9.1.1. Να ανακαλύψουν λανθασμένες διαγνώσεις ή θεραπείες.
9.1.2. Ξαφνικές Αυξήσεις Τιμών Φαρμάκων ή Υπηρεσιών.
9.1.3. Υπερβάσεις Εξετάσεων.
9.1.4. Πολυφαρμακία.
9.1.5. Πολλαπλές συνταγές συγκεκριμένων Φαρμάκων.
9.1.6. Τυχόν διαφορετική μεταχείριση των Ασφαλισμένων τους από τα Νοσοκομεία, δηλαδή περιορισμό ως και εξαφάνιση του λεγόμενου «φακελάκι».
9.1.7. Και οτιδήποτε άλλο σκεφτούν που μειώνει το κόστος τους.
10. Άλλα θέματα που εξυπηρετούνται από την Κάρτα.
10.1. Κοινωνικές παροχές.
Το Υπουργείο εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης, αλλά και το Υπουργείο Υγείας μπορεί να χρησιμοποιήσει την Ηλεκτρονική κάρτα υγείας για να πιστώσει στους ασφαλισμένους τυχών σταθερά ή έκτακτα επιδόματα π.χ. επίδομα θέρμανσης κλπ.
10.2. Επαναλαμβανόμενη συνταγογράφηση.
Σε περιπτώσεις χρόνιων ασθενειών, επαναλαμβανόμενη συνταγογράφηση με συγκεκριμένα Φάρμακα μπορεί ο Ιατρός να συνταγογραφήσει στον Ασθενή για αρκετούς μήνες δίνοντας ακριβείς ημερομηνίες εκτελέσεως των συνταγών (Valeur), με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται η συνεχής, κάθε 15 ημέρες ή κάθε μήνα επίσκεψη του Ασφαλιζομένου στον Ιατρό (ευνόητο είναι ότι η συνταγή με Valeur δεν μπορεί να εκτελεστεί από τον Φαρμακοποιό πριν τις εκάστοτε μηνιαίες ημερομηνίες της)
11. Ταξίδια εκτός Ελλάδας και χρήση της Κάρτας.
11.1. Πανευρωπαϊκή εφαρμογή ηλεκτρονικής κάρτας υγείας.
Αν η εφαρμογή έχει πανευρωπαϊκή κάλυψη και ο ασφαλιζόμενος πάσχει από χρόνια ασθένεια , μπορεί να ζητήσει από το ασφαλιστικό Ταμείου του ή τον Ιατρό του να περαστούν στην Smart Cart τα στοιχεία της Ασθένειας του και η θεραπεία που ακολουθεί για να είναι διαθέσιμα από Ιατρούς ή Νοσοκομεία εκτός Ελλάδας. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι υποχρεωτικό αν κάτι έκτακτο συμβεί, το Νοσοκομείο του εξωτερικού να συνδεθεί με το Ταμείο του Ασφαλιζομένου για να πάρει το Ιστορικό του (φυσικά αν θέλει μπορεί να το κάνει).
12. Εξ αποστάσεως Διαγνώσεις – Θεραπείες (e-health)
12.1. E-Health.
Το e-health για ένα Κράτος όπως είναι η Ελλάδα, με χιλιάδες απομακρυσμένα και δύσκολα στην πρόσβαση νησιά, αλλά και Έλληνες Στρατιωτικούς σε απομακρυσμένα και αμφιβόλου ποιότητας παροχής Υγειονομικής περίθαλψης Κράτη, Βοσνία, Κόσσοβο, Αφγανιστάν κλπ. είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί και σε συνεργασία με την Κάρτα Υγείας και τον Ασφαλιστικό Φάκελο να προσφέρει τις καλύτερες δυνατόν λύσεις στην Υγειονομική Περίθαλψη των Στρατιωτικών.
13. Κόστος Εφαρμογής του Ο.Σ.Δ.Α.Τ.
13.1. Κόστος Smart Card.
Μία Smart Card 512ΚΒ σήμερα κοστίζει περίπου 2 € , και ο μέσος χρόνος απρόσκοπτης, χωρίς προβλήματα χρήσης της, είναι περίπου 5-6 χρόνια.
13.2. Κόστος Smart Card Reader.
ένας Smart Card reader / writer σήμερα κοστίζει περίπου 6 € , και ο μέσος χρόνος απρόσκοπτης, χωρίς προβλήματα χρήσης του, είναι περίπου 20 χρόνια.
13.2. Εγκατάσταση – χρήση ηλεκτρονικής κάρτας υγείας.
Η Εγκατάσταση και η χρήση των Smart Cards και των Smart Card Readers είναι πολύ απλή, σαν την χρήση μίας απλής Πιστωτικής Κάρτας.
13.3. Προστασία δεδομένων Καρτών.
Τα δεδομένα μετά από την Ανάγνωση και μεταφορά τους στον υπολογιστή του Ιατρού ή του Φαρμακοποιού θα διαγράφονται αυτόματα από την Smart Card αδειάζοντας την.
14. Προσωπικά Δεδομένα και Ο.Σ.Δ.Α.Τ.
14.1. Εξωτερική επεξεργασία φακέλου ασφαλιζομένου.
Από τα Ασφαλιστικά Ταμεία μπορούν να πάρουν Ιστορικά και λοιπά στοιχεία των Ασφαλισμένων, μόνο οι Ιατροί και τα Νοσοκομεία.
14.2. Ασφάλεια χρήσης φακέλου.
Τα στοιχεία αυτά μπορούν να τα πάρουν μόνο με την χρήση ειδικού κωδικού PIN (ο κάθε Ιατρός έχει το προσωπικό του PIN).
14.3. Ασφάλεια λογισμικού ασφαλιστικών Ταμείων.
Τα ασφαλιστικά Ταμεία πρέπει να χρησιμοποιούν στους Server τους πιστοποιημένη κωδικοποίηση τουλάχιστον 128 Bit.
14.4. Πρόσβαση στοιχείων φακέλου ασφαλιζομένου.
Κατά επιλογή των Ασφαλιστικών Ταμείων μπορούν να διαθέτουν συγκεκριμένα Ιστορικά στοιχεία των Ασφαλισμένων τους στους Ιατρούς και στα Νοσοκομεία.
15. Επέκταση Εφαρμογής του Ο.Σ.Δ.Α.Τ.
15.1. Επέκταση εφαρμογής.
Η εφαρμογή Ο.Σ.Δ.Α.Τ. είναι μία ανοικτή εφαρμογή μπορεί εύκολα να ενσωματώσει οποιοδήποτε άλλη εφαρμογή ή έλεγχο ζητηθεί.
15.2. Άλλες πιθανές χρήσεις ηλεκτρονικής κάρτας.
Επίσης η Smart Card που χρησιμοποιεί το Ο.Σ.Δ.Α.Τ. μπορεί να χρησιμοποιηθεί με προσθήκες - τροποποιήσεις ως Ταυτότητα, Διαβατήριο, Βιβλιάριο ενσήμων, Δίπλωμα Οδηγήσεως, Φορολογική ενημερότητα κλπ.
15.3. Η ηλεκτρονική κάρτα υγείας και ως χρεωστική κάρτα.
Η Smart Card που χρησιμοποιεί το Ο.Σ.Δ.Α.Τ. πρέπει να είναι παράλληλα και Χρεωστική Τραπεζική Κάρτα. Με τον τρόπο αυτό το Υπουργείο Εργασίας καλύπτει πλήρως και την διακίνηση των κοινωνικών παροχών (επιδόματα Ο.Α.Ε.Δ. κλπ.)
15.4. Η ηλεκτρονική κάρτα υγείας και ως πιστωτική κάρτα.
Η Smart Card που χρησιμοποιεί το Ο.Σ.Δ.Α.Τ. μπορεί να είναι παράλληλα και Πιστωτική Τραπεζική Κάρτα. Με τον τρόπο αυτό το Ασφαλιστικό Ταμείο μπορεί να αυξήσει τα έσοδα του.
16. Υπουργείο Υγείας και Στατιστική
16.1. Επιδημίες.
Το Υπουργείο Υγείας μπορεί να ζητά συγκεκριμένα στοιχεία από τα Ασφαλιστικά Ταμεία , συνενώνοντας δε τα στοιχεία αυτά να κάνει πολλαπλούς και διασταυρωμένους ελέγχους. Ως παραδείγματα αυτών των ελέγχων μπορώ να αναφέρω την περιοδική εμφάνιση συγκεκριμένων Ασθενειών, την γενική
συνταγογράφηση των Ιατρών, την πορεία των χρόνιων Ασθενειών, την αποδοτικότητα των Φαρμάκων και των Νοσοκομείων, την συχνότητα των εργαστηριακών εξετάσεων και γενικά οποιαδήποτε μορφή στατιστικής μελέτης είναι αναγκαία ή χρειαστεί.
16.2. Τρομοκρατικές ενέργειες.
Με τον ίδιο περιγραφόμενο ποίο πάνω τρόπο, το Υπουργείο Υγείας μπορεί εύκολα να εντοπίσει πιθανή βιολογική τρομοκρατική ενέργεια.
17. Δείγμα Ηλεκτρονικής κάρτας υγείας - Χρεωστική Κάρτα
18. Διάγραμμα ροής Ο.Σ.Δ.Α.Τ.
19. Περιεχόμενα Smart Chip.
19.1. Τομέας Α’
Σταθερά και αναλλοίωτα ή τροποποιήσιμα σε μεγάλο βάθος χρόνου στοιχεία Ασφαλισμένου όπως:
Αριθμός μητρώου Ασφαλισμένου, Στοιχεία Ταυτότητας Ασφαλισμένου
Στοιχεία Ταμείου Ασφαλισμένου, Βιομετρικά Στοιχεία Ασφαλισμένου
Χρόνιες Ασθένειες, Αλλεργίες, Χρόνια Φαρμακευτική Αγωγή κλπ
Αν χρησιμοποιήσουμε στον τομέα Α’ στα Βιομετρικά Στοιχεία Ασφαλισμένου, δακτυλικό αποτύπωμα ή ίριδα ματιού, χρειαζόμαστε Smart Card ή άλλο Μαγνητικό μέσο με χωρητικότητα >512 KB αν δεν χρησιμοποιήσουμε δακτυλικό αποτύπωμα ή ίριδα ματιού και περιορισθούμε σε στοιχεία, όπως ύψος, βάρος, χρώμα ματιών κλπ. χρειαζόμαστε Smart Card ή άλλο Μαγνητικό μέσο χωρητικότητας 512KB.
Ο Τομέας Α’ ενημερώνεται μόνο από το Ασφαλιστικό Ταμείο ή τον φορέα που θα αναλάβει την έκδοση των Smart Card των Ασφαλισμένων.
19.2. Τομέας Β’
Ο Τομέας Β’ είναι επανεγράψιμος και χωρίζεται σε δύο μέρη με διαφορετική διαχείριση, ενημέρωση και διαγραφή ανά μέρος Τομέα.
19.2.1. Συμβεβλημένοι Ιατροί των Ασφαλιστικών Ταμείων, Χρονικό Διάστημα Ισχύος Ασφαλιστικής καλύψεως καθώς επίσης και οτιδήποτε άλλο το Ασφαλιστικό Ταμείο νομίζει ή πρέπει να τροποποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
19.2.2. Φαρμακευτικές συνταγές Ιατρών, παραπεμπτικά, αποτελέσματα εξετάσεων διαγνωστικών κέντρων ή Νοσοκομείων κλπ.
19.3. Τομέας Γ’
Και ο τομέας Γ’ είναι επανεγράψιμος, ο τομέας ( C ) ενημερώνεται με κάθε μορφή κοινωνικής παροχής, επιδόματα ανεργίας, επιδόματα πολυτέκνων, κλπ.
Ο Τομέας αυτός έχει την μορφή του Ηλεκτρονικού Πορτοφολιού.
20. Η σωστή εφαρμογή του “Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχειρίσεως Ασφαλιστικών Ταμείων” προσφέρει πολύπλευρο κοινωνικό έργο.
20.1. Μετατρέπει τα Ασφαλιστικά Ταμεία σε πραγματικούς θεματοφύλακες της Υγείας, με άμεσες επεμβάσεις των ελεγκτών Ιατρών των ταμείων και των συμφερόντων των ασφαλισμένων τους.
20.2. Περικόπτει την σημερινή ταλαιπωρία που υφίστανται οι Ηλικιωμένοι και γενικά τα άτομα με μόνιμες αναπηρίες ή ασθένειες.
20.3. Σώζει ζωές από ατυχήματα με την γρήγορη πλέον Ιατρική αναγνώριση του ασθενούς που παρέχει στους Ιατρούς αλλά και με την άμεση ανάγνωση και επεξεργασία του Ιστορικού του Ασθενούς.
20.4. Περιορίζει στο ελάχιστο τα Ιατρικά Λάθη και τις παρενέργειες είτε από την λάθος χορήγηση αντικρουόμενων φαρμάκων στον Ασθενή είτε από την λάθος χορήγηση φαρμακευτικής δοσολογίας στον Ασθενή.
20.5. Ενημερώνει και εκπαιδεύει δια βίου και σε κάθε γωνιά της Ελλάδας τους Ιατρούς με τις τελευταίες φαρμακευτικές ανακαλύψεις και τις τελευταίες Ιατρικές μεθόδους που εφαρμόζονται στην ειδικότητα τους.
20.6. Με την χρήση της Έξυπνης Κάρτας του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχειρίσεως Ασφαλιστικών Ταμείων και ως Χρεωστικής Τραπεζικής Κάρτας καλύπτει, στο σύνολο τους τις Κρατικές κοινωνικές Παροχές.
20.7. Προλαμβάνει άμεσα επιδημίες από οποιονδήποτε λόγο και αν αυτές προέρχονται Φυσικές, Τρομοκρατικές κλπ.
20.8. Αποσυμφορεί την πρωτοβάθμια περίθαλψη και τα Νοσοκομεία, από τις λίστες ασθενών προς εξέταση και εξαλείφει τα ράντζα με τον περιορισμό των αχρείαστων και καταχρηστικών εξετάσεων.
20.9. Συντομεύει τον χρόνο νοσηλείας και περιορίζει σε μεγάλο βαθμό τις κλινικές, αχρείαστες πολλές φορές, εξετάσεις στα Νοσοκομεία.
20.10. Με την ημερήσια ενημέρωση και επεξεργασία των Ιατρικών συνταγών περικόπτει δραστικά την πολυφαρμακία.
20.11. Με την ημερήσια ενημέρωση και επεξεργασία των Ιατρικών συνταγών εξαφανίζει την ψεύτικη συνταγογράφηση.
20.12. Με την ημερήσια ενημέρωση και επεξεργασία των παραπεμπτικών περικόπτει δραστικά τις άχρηστες εξετάσεις.
20.13. Με την άμεση και ημερήσια ενημέρωση του, από τα Νοσοκομεία, περικόπτει δραστικά τις άνομες αμοιβές ορισμένων Ιατρών.
20.14. Με την άμεση και ημερήσια ενημέρωση του, από τα Νοσοκομεία, περικόπτει δραστικά τις αχρείαστες εξετάσεις και εγχειρήσεις.
20.15. Με την χρήση της Έξυπνης Κάρτας του “Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχειρίσεως Ασφαλιστικών Ταμείων” και ως Πιστωτική Κάρτα επιφέρει έσοδα στα Ασφαλιστικά ταμεία από τις προμήθειες χρήσης της Κάρτας.
Ποιοι γνωρίζουν για το Ο.Σ.Δ.Α.Τ. και τι έχουν κάνει μέχρι σήμερα.
Δημήτρης Καπράνος από 25 Απριλίου 2004 (πρώην Πρόεδρος ασφαλιστικού ταμείου Δημοσιογράφων)
Γιάννα Δεσποτοπούλου από 15 Μαΐου 2004 (Γενική Γραμματέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Υπουργείου Υγείας)
Γιώργος Μαρκοπουλιώτης από 28 Μαΐου 2004 (Αντιπρόσωπος Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα)
Γιάννης Κωστόπουλος από 2 Ιουνίου 2004 (Ιδιοκτήτης Alpha Bank)
Αναστάσιος Βορίσης (Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης και Τεχνικών Υποδομών, Διεύθυνση Οργάνωσης, Ποιότητας Υπηρεσιών Υπουργείου Υγείας)
Microsoft Hellas από 21 Ιουνίου 2004
Το σύνολο της τότε κοινοβουλευτικής ομάδας της Ν.Δ. από 30 Ιουνίου 2004
Δημοσιοποίηση στο www.omogenia.com από 16 Σεπτεμβρίου 2004
ΙΒΜ Hellas από 27 Σεπτεμβρίου 2004
Μάρκος Κυπριανού από 29 Σεπτεμβρίου 2004 (Επίτροπος για τα θέματα Δημόσιας Υγείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής)
Tommy G.Thompson από 15 Οκτωβρίου 2004 (Secretary of Health and Human Services of USA)
Μάγδα Σπίλκα από 8 Δεκεμβρίου 2004 (μηχανογραφικό τμήμα Οργανώσεως, του Υπουργείου Υγείας)
Γενική Γραμματεία Ασφαλιστικών Ταμείων από 9 Δεκεμβρίου 2004
Νίκος Αναγνωστόπουλος από 24 Δεκεμβρίου 2004 (Γενικός Διευθυντής Τ.Ε.Β.Ε.)
Γιώργος Διονυσάτος από 11 Ιανουαρίου 2005 (Γενικός Διευθυντής Bank Post)
Κώστας Καραμανλής από 18 Ιανουαρίου 2005 (πρώην Πρωθυπουργός)
Προκόπης Παυλόπουλος από 18 Ιανουαρίου 2005 (πρώην Υπουργός)
Δημήτρης Σιούφας από 18 Ιανουαρίου 2005 (πρώην Υπουργός)
David J. Brailer από 24 Ιανουαρίου 2005 (National Coordinator for Health Information Technology of USA)
Διονύσιος Μελιτσώτης από 8 Φεβρουαρίου 2005 (Γενικός Διευθυντής Ο.Π.Α.Δ.)
Νικήτας Κακλαμάνης 25 Φεβρουαρίου 2005 (πρώην Υπουργός)
Δημοσίευση εφημερίδας Απογευματινής 13 Μαρτίου 2005
Σωτήρης Καρατζάς από 15 Μαρτίου 2005 (Διευθυντής της Γραμματείας του Υπουργού Υγείας)
Στις 15 Μαρτίου 2005 πρωτοκολλώ το Ο.Δ.Σ.Α.Τ. στο Υπουργείο Υγείας.
Ιωάννης Παυλίδης από 6 Απριλίου 2005 (Διευθύνον Σύμβουλος της Αγροτικής Ασφαλιστικής)
Γιώργος Παπανδρέου από 21 Απριλίου 2005 (τωρινός Πρωθυπουργός)
Αλέκα Παπαρήγα από 21 Απριλίου 2005 (Γενική Γραμματέα του Κ.Κ.Ε.)
Γιώργος Καρατζαφέρης από 21 Απριλίου 2005 (Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ.)
Αλέκος Αλαβάνος από 21 Απριλίου 2005 (πρώην Πρόεδρος του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ)
Viviane Reding από 22 Απριλίου 2005 (Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Κοινωνία της Πληροφορίας και τα Μέσα Ενημέρωσης)
Πάνος Παναγιωτόπουλος από 24 Νοεμβρίου 2005 (πρώην Υπουργός)
Δημήτρης Κωστόπουλος από 24 Νοεμβρίου 2005 (πρώην Γενικός Γραμματέας Ασφαλιστικών Ταμείων Υπουργείου Εργασίας)
Κάρολος Παπούλιας από 25 Νοεμβρίου 2005 (τωρινός Πρόεδρος Ελληνικής Δημοκρατίας)
μεταξύ 2005-2006, δεν θυμάμαι πλέον, περίπου στον Κώστα Σκανδαλίδη και τον Χρήστο Πρωτόπαπα (Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ)
Και μια πληθώρα άλλων, τα ονόματα τα έχω, αλλά δεν έχω την τότε ιδιότητα τους (γνωρίζετε την Ιστορία από τον Άννα στον Καϊάφα, αυτό ακριβώς)
και τώρα τελευταία στις 18 Νοεμβρίου 2009 στους Ανδρέα Λοβέρδο, Γιώργο Παπακωσταντίνου και Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου (Υπουργοί του ΠΑΣΟΚ).
Από τις 24 Απριλίου 2004 και μέχρι σήμερα έχω στείλει Ο.Σ.Δ.Α.Τ., όχι μόνο μία φορά, στο σύνολο των μέσων μαζικής ενημέρωσης και προσωπικά σε πολλούς δημοσιογράφους πχ (Μάκης Τριανταφυλόπουλος, Κώστας Χαρδαβέλας, Γιώργος Αυτιάς, Νίκος Χατζηνικολάου, Νίκος Ευαγγελάτος, Λάκης Λαζόπουλος κλπ, κλπ, κλπ, κλπ.)
Αυτά τα 10 + δισεκατομμύρια ευρώ δεν τα χρειάζεστε Κύριε Παπακωσταντίνου και Κυρία Κατσέλη ή αυτά είναι από τα Ευρώ που δεν πειράζουμε, ενώ τα Ευρώ των Ελλήνων πολιτών, που δεν έχουν την οικονομική άνεση να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο τα παίρνουμε, με αρπακτικές πολιτικές αποφάσεις, βλέπε τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων κλπ.
Τι έχουν κάνει όλοι αυτοί μέχρι σήμερα ?
Το τι έχουν κάνει δε όλοι αυτοί μέχρι σήμερα το γνωρίζουμε όλοι, αν εξαιρέσουμε τον Κύριο Γιάννη Κωστόπουλο (ιδιοκτήτη της Alpha Bank) που προσπάθησε να χρηματοδοτήσει το Ο.Σ.Δ.Α.Τ., ένα τεράστιο ΤΙΠΟΤΑ, και τελικά, ακόμη και σήμερα παραμένει το αμείλικτο ερώτημα, όλοι αυτοί αξιολογούν την ζωή της Ελληνίδας, του Έλληνα πολίτη και των παιδιών τους, λιγότερο από 2 Ευρώ ???
Και το πιο γελοίο του θέματος είναι ότι ο χρόνος υλοποίησης όλων των πιο πάνω, δεν είναι μεγαλύτερος των 6-12 μηνών, δηλαδή η οικονομική απόδοση του “ολοκληρωμένου συστήματος διαχειρίσεως ασφαλιστικών ταμείων”, αρχίζει και αποδίδει έσοδα, για τα Ασφαλιστικά Ταμεία, μέσα στο 2010.
Μιχάλης Σολωμακάκης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου