Η Ελλάδα με απόλυτη μαθηματική ακρίβεια, σήμερα εισπράττει τα λάθη της στην παιδεία, είτε αυτά εμφανίζονται με οικονομικά προβλήματα είτε αυτά εμφανίζονται με θεσμικά προβλήματα είτε αυτά εμφανίζονται με ηθικά προβλήματα κλπ.
Κατά την αρχαιότητα, Έλληνας ήταν αυτός που συμμετείχε στην Ελληνική παιδεία και αυτό ήταν προτέρημα, σήμερα φτάσαμε, Έλληνας να χαρακτηρίζεται αυτός που συμμετέχει στην οποιαδήποτε μορφής συμμορία (πολιτική, συντεχνιακή, λαμογιών, κλεφτών, απατεώνων κλπ.) και αυτό δυστυχώς είναι έργο όλων των συμμετεχόντων στην Ελληνική παιδεία. (Δάσκαλοι, Καθηγητές, Πανεπιστημιακοί, Πολιτικοί κλπ.)
Στις 11 Ιανουαρίου 2010 σας περιέγραψα με το “ Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχειρίσεως Ασφαλιστικών Ταμείων” http://grosn.blogspot.com/2010/01/blog-post_11.html το πρώτο σκέλος, την αντιμετώπιση των προβλημάτων στην Υγεία, σήμερα με το “Ολοκληρωμένο σύστημα οπτικοακουστικής διδασκαλίας” σας περιγράφω τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην Παιδεία για να μπορέσει, όχι να αναπτυχθεί όπως περιέγραφα το 2004 η Ελλάδα, αλλά να επιζήσει πλέον ως κράτος η Ελλάδα.
Στην περιγραφή των αλλαγών στην Ελληνική παιδεία δεν θα αναλωθώ στα πεπατημένα μια και αφ’ ενός μεν θεωρώ εντελώς απαράδεκτη και απόλυτη ξεφτίλα για ένα Κράτος την ύπαρξη φροντιστηρίων και αφ’ ετέρου δεν καταλαβαίνω πως είναι δυνατόν να υπάρχει ένα Κράτος, αν δεν έχει τουλάχιστον απόλυτα δωρεάν Παιδεία και Υγεία.
Τι είναι το “Ολοκληρωμένο σύστημα οπτικοακουστικής διδασκαλίας”
Το Ο.Σ.Ο.Δ. έχει τρεις βασικούς σκοπούς :
α) Την Αύξηση του πνευματικής ευφυΐας των Μαθητών – Σπουδαστών - Φοιτητών.
β) Την καθοδήγηση και επιβολή ειδικού τρόπου σκέψεως των Μαθητών.
γ) Τον εντοπισμό ιδιοφυών και ειδικών δεξιοτήτων των Μαθητών
Προβλήματα της Παιδείας και Ανάπτυξη της Πνευματικής ευφυΐας των Μαθητών.
Τα προβλήματα της Παιδείας και κατ’ επέκταση της Ανάπτυξης της Πνευματικής ευφυΐας των Μαθητών είναι τέσσερα :
1./ Η Αναλυτική Ποιότητα γνώσεων που πρέπει να διδαχτούν οι Μαθητές.
2./ Η Ανάπτυξη της Πνευματικής ευφυΐας των Μαθητών.
3./ Ο Εντοπισμών ειδικών δεξιοτήτων των μαθητών ( εντοπισμός ταλέντων ).
4./ Η Παγιοποίηση του υπερβατικού τρόπου σκέψεως.
Η λύση και στα τέσσερα αυτά προβλήματα θα έχει ως αποτέλεσμα την Ανάπτυξη, την Ευημερία και την μελλοντική επιβίωση κάθε Κράτους και των Πολιτών του.
Αναλυτική Ποιότητα γνώσεων.
Ως αναλυτική ποιότητα γνώσεων μπορούμε να ορίσουμε την πολύπλευρη διδασκαλία συγκεκριμένης γνώσεως με ταυτόχρονη διδασκαλία παραπλευρόντων στοιχείων της συγκεκριμένης γνώσεως.
Δηλαδή ένα θέμα από οποιοδήποτε τομέα και αν προέρχεται πρέπει να μην διδάσκεται με έναν τρόπο αλλά σφαιρικά με πολλούς τρόπους, αυτός ο τρόπος διδασκαλίας, σε βάθος χρόνου, εξαναγκάζει τους Μαθητές να προσεγγίζουν ασυνείδητα κάθε θέμα ή πρόβλημα που αντιμετωπίζουν με πολλούς ταυτόχρονους πιθανούς τρόπους λύσεως.
Εκτός του συγκεκριμένου Θέματος πρέπει να διδάσκονται – εμφανίζονται και συναφή με το Θέμα περιπτώσεις, με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνουμε, σε βάθος χρόνου, την ασυνείδητη πιθανή σύνδεση διαφόρων, εκ πρώτης όψεως ασύνδετων θεμάτων στην προσέγγιση και επίλυση ενός προβλήματος.
Επιδόσεις του ανθρωπίνου εγκεφάλου.
Η μέχρι σήμερα πιο αποδεκτή θεωρία για τις επιδόσεις του ανθρωπίνου εγκεφάλου είναι, σε γενικά πλαίσια, ότι το 75% του ανθρωπίνου πληθυσμού του πλανήτη είναι κάτω του μέτριου πνευματικού επιπέδου, το 20% του πλανήτη είναι μετρίου πνευματικού επιπέδου και το υπόλοιπο 5% χωρίζεται σε ευφυείς, ιδιοφυείς, σε άτομα ιδιαιτέρων δεξιοτήτων και πνευματικά ασθενείς.
Το ενδιαφέρον μας πρέπει να εστιασθεί στην αύξηση του πνευματικού επιπέδου τουλάχιστον κατά 15% ως 30% όλων των πιο πάνω κατηγοριών ή υποκατηγοριών.
Που πρέπει να εστιάσουμε την προσπάθεια μας.
Για τους μεν ευφυείς και ιδιοφυείς που συνυπάρχουν στο 5% αρκεί να τους δίνουμε, στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, να κάνουν πρόσθετες γενικές εργασίες εν ώρα μαθήματος, και μετά την Τετάρτη Δημοτικού, να τους οργανώσουμε μέσα στο σχολείο ή μέσω Διαδικτύου με άλλους ομοίους τους σε ομάδες εργασιών.
Για την κατηγορία του 20% η προσπάθεια μας πρέπει να εστιάζεται στην μετατροπή αυτών σε ευφυείς και αν είναι δυνατόν σε ιδιοφυείς.
Για την κατηγορία του 75% ,που είναι και η πολυπληθέστερη, η προσπάθεια μας πρέπει να εστιάζεται στην μετατροπή αυτών σε ευφυείς.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσουμε και στα άτομα με ειδικές ανάγκες, μέρος της κατηγορίας 5% όπου η διδασκαλία πρέπει να είναι η ίδια με όλους τους άλλους αλλά με μικρότερη ταχύτητα στην μετάδοση γνώσεων και με συνεχείς έλεγχους αφομοιώσεως των θεμάτων της Διδασκαλίας.
Εντοπισμών ειδικών δεξιοτήτων των μαθητών.
Ο Εντοπισμός των δεξιοτήτων των μαθητών πρέπει να ξεκινά σε πολύ μικρή ηλικία, τουλάχιστον από την Τετάρτη Δημοτικού, και πρέπει να γίνεται μέσα από τον τρόπο Διδασκαλίας.
Ο Εντοπισμός των δεξιοτήτων των Μαθητών, ταλέντα, είναι υποχρεωτικός, σκοπός μας δεν είναι το σύστημα να παράγει μόνο δυνατά μυαλά σε Θετικές ή άλλες επιστήμες, αλλά να εντοπίσει και να αξιοποιήσει και τυχόν ταλέντα στην Τέχνη.
Παγιοποίηση υπερβατικού τρόπου σκέψεως.
Το χρονικό διάστημα που χρειάζεται να ολοκληρώσει και να παγιοποιήσει ο μέσος άνθρωπος συγκεκριμένο τρόπο σκέψεως εντοπισμού πρωτογενών αιτιών και λύσεως προβλημάτων είναι αρκετά μεγάλο μεταξύ 12 και 16 ετών.
Σύμφωνα με τον σημερινό μέσο όρο ετών διδασκαλίας, 6 για το Δημοτικό, 3 για το Γυμνάσιο, 3 για το Λύκειο και 4 για το Πανεπιστήμιο, βρισκόμαστε ακριβώς μετά το τέλος του Πανεπιστημίου μέσα στον χρόνο που χρειαζόμαστε.
Δηλαδή για πρώτη φορά και μέσα στα Πανεπιστημιακά έτη, μπορούμε να έχουμε δυνατά μυαλά, που μπορούν να προωθήσουν και να υλοποιήσουν καινοτομίες.
Αντιμετώπιση Χρόνου Διδασκαλίας
Η μεταρρύθμιση που χρειάζεται στα έτη διδασκαλίας, για ψυχολογικούς λόγους ως αναφορά τα παιδιά και για πρακτικούς στο τέλος των σπουδών είναι να χωριστούν οι σπουδές σε διετής ευδιάκριτους κύκλους σπουδών δηλαδή 2 χρόνια Νηπιαγωγείο, 2 χρόνια Δημοτικό, 2 χρόνια Προγυμνάσιο, 2 χρόνια Γυμνάσιο, 2 χρόνια Λύκειο, 2 χρόνια Προπανεπιστήμιο ή 2 χρόνια Τεχνική Ειδικότητα, 2 χρόνια Πανεπιστήμιο ή 2 χρόνια Πτυχίο Τεχνικών σχολών, 2 χρόνια Πανεπιστημιακό Πτυχίο ή 1 έτος Μεταπτυχιακό Τεχνικών σχολών, 1 έτος Μεταπτυχιακό Πανεπιστημιακών σχολών.
Μέχρι και το Προπανεπιστήμιο ή την Τεχνική Ειδικότητα οι σπουδές πρέπει να είναι υποχρεωτικές.
Με την σημερινή πνευματική ανάπτυξη των παιδιών μπορούμε να ξεκινάμε τις σπουδές ένα έτος νωρίτερα από ότι τις ξεκινούμε σήμερα, τα κέρδη από αυτή την χρονική μεταρρύθμιση είναι πολλά και από πολλές πλευρές.
Ο Τρόπος αναπτύξεως της πνευματικής Ευφυΐας.
Μέχρι σήμερα γνωρίζουμε ότι για να αναπτύξουμε την Πνευματική Ευφυΐα κάποιου πρέπει να κάνουμε τα εξής :
1./ Να πολλαπλασιάσουμε τα ερεθίσματα αντιλήψεως που του δίνουμε με όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους ( ανάπτυξη αντιλήψεως ).
2./ Να τον διδάξουμε όσες περισσότερες γνώσεις μπορούμε, προσπαθώντας να γίνουν όλες, αν είναι δυνατόν, κατανοητές.
3./ Να του αναπτύξουμε, η δυνατόν να του παγιώσουμε, στον τρόπο σκέψεως του, την εκ βάθους μελέτη και την ταυτόχρονη χρήση πολλών εναλλακτικών λύσεων σε οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζει.
Αυτά είναι πρακτικά αδύνατον να συμβούν όταν έχουμε έναν Δάσκαλο - Καθηγητή να διδάσκει και να διαπαιδαγωγεί με τρόπο, που αυτός συνήθως νομίζει σωστό, μία τάξη 25 ή περισσοτέρων παιδιών.
Αλλαγή τρόπου Διδασκαλίας της Γνώσεως.
Επίσης είναι αδύνατον, να πετύχουμε τον σκοπό μας, αν μεταβιβάσουμε τον ρόλο αυτό στους Γονείς, την Τηλεόραση, τα Φροντιστήρια, τους Φίλους κλπ.
Με την σημερινή τεχνολογία όμως μπορούμε να πετύχουμε τον στόχο μας, αν αφαιρέσουμε την διδασκαλία των γνώσεων και του τρόπου σκέψεως των Μαθητών από τους Δασκάλους - Καθηγητές, και προσανατολίσουμε αυτούς ΜΟΝΟΝ στην εποπτεία της Διδασκαλίας και στην Διδασκαλία του ΗΘΟΥΣ ( εξαιρείται για τα έξι πρώτα χρόνια η Διδασκαλία της γλώσσας ).
Ο Νέος τρόπος διδασκαλίας της Γνώσεως.
Για να έχουμε Ενιαία Διδασκαλία και να πετύχουμε τους στόχους μας πρέπει η Διδασκαλία να γίνεται με οπτικοακουστικά μέσα δηλαδή :
01./ Μεταφορά των σημερινών Βιβλίων Διδασκαλίας σε απλά εγχειρίδια και αντικατάσταση αυτών με Εκπαιδευτικά CD/DVD ( ή οποιαδήποτε άλλο μεταφερόμενο αποθηκευτικό μέσο) για Ηλεκτρονικό Υπολογιστή.
02./ Μερική ή ακόμα και ολική Αντικατάσταση του μαυροπίνακα με γιγαντοοθόνη απλή, αφής ή ολογραφική.
03./ Τα Εκπαιδευτικά CD/DVD κλπ. πρέπει να επιλύουν και να διδάσκουν όχι μόνο το θέμα άλλα ταυτόχρονα και συναφή με αυτό θέματα, όχι μόνο με ένα τρόπο αλλά με πολλούς εναλλακτικούς άλλους τρόπους.
04./ Αμφίδρομη επικοινωνία του μαθητή με τον κεντρικό Υπολογιστή της τάξης για την επίλυση ασκήσεων και προβλημάτων (πληκτρολόγια ή οθόνες αφής στα θρανία ή και τα δύο ή σύνδεση ηλεκτρονικού υπολογιστή μαθητών με το server της τάξης ).
05./ Μείωση του χρόνου ώρας διδασκαλίας με ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών ωρών διδασκαλίας ( μία ώρα Διδασκαλία θέματος – διάλειμμα - δεύτερη ώρα Συζήτηση επί του Θέματος ).
06./ Συζήτηση επί του Θέματος διδασκαλίας των μαθητών μεταξύ τους, με εποπτεία του Δασκάλου – Καθηγητή, όχι αποκλειστικά για το θέμα άλλα πολύ πιο πέρα από το θέμα, γιατί έτσι, ίσως και αλλιώς, υπάρχει και άλλη λύση, τι θα κάνατε εσείς, κλπ.
07./ Αύξηση των μαθημάτων διδασκαλίας, πρακτικά πρέπει να είναι μαθήματα διδασκαλίας τα πάντα, κάθε μορφή γνώσης, έστω και αν σε ορισμένα από αυτά η Διδασκαλία είναι ενδεικτική, λίγων μόνο ωρών μηνιαίως.
08./ Τακτικοί εβδομαδιαίοι έλεγχοι ευφυΐας της τάξης, με ταυτόχρονη ανάπτυξη αντιλήψεως, και τουλάχιστον 3 με 4 φορές το έτος έλεγχοι ειδικών δεξιοτήτων των μαθητών, προσπάθεια εντοπισμού ταλέντων.
09./ Πλήρη σύνδεση όλων των σχολείων με το Διαδίκτυο και ανταλλαγή στοιχείων, εργασιών, μεταξύ σχολείων, τάξεων και ομάδων μαθητών, μέσα στο ωράριο και μέσα στην τάξη.
10./ Με κανένα τρόπο και για κανένα λόγο δεν πρέπει να μεταφέρεται μέρος της Διδασκαλίας έξω από το Σχολείο, ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΣΠΙΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ, η Διδασκαλία της Γνώσεως πρέπει να αρχίζει και να τελειώνει μέσα στο Σχολείο.
Το παιχνίδι η ανταλλαγή απόψεων και οι αντεγκλήσεις μεταξύ των παιδιών προσφέρουν τα μέγιστα στην αύξηση της Πνευματικής Ευφυΐας τους.
Πλήρη κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στα πανεπιστήμια.
Μέσα από το Ο.Σ.Ο.Δ. και έχοντας εντοπίσει το τι θα ήθελαν να κάνουν στην ζωή τους τα παιδιά και κατ’ επέκταση τι πρέπει να σπουδάσουν για να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους, οι εισαγωγικές εξετάσεις στα πανεπιστήμια είναι άχρηστες και αδικαιολόγητες.
Η Εξαίρεση του νέου τρόπου διδασκαλίας.
Από το όλο σύστημα διδασκαλίας εξαιρείται η διδασκαλία της γλώσσας για τις τάξεις του Δημοτικού.Για το Γυμνάσιο το Λύκειο το Προπανεπιστήμιο κλπ. ακολουθείται και στην γλώσσα το σύστημα οπτικοακουστικής Διδασκαλίας.
Πότε πρέπει να γίνουν αυτά.
Άμεσα, σήμερα αν είναι δυνατόν, με δημοψήφισμα, αρκετούς Νόμους τα τελευταία 36 χρόνια ψήφισε η εκάστοτε πολιτική μειοψηφία, και βλέπουμε που μας οδήγησε.
Για να καταλάβουμε το πότε και το γιατί πρέπει να γίνουν αυτές οι αλλαγές στην Παιδεία, δεν χρειάζεται παρά να απαντήσουμε μόνοι μας στα ερωτήματα,
Γιατί σπουδάζουν οι Νέοι ? (όταν λέμε οι Νέοι, εννοούμε τα παιδιά μας)
Γιατί αποδέχονται να χάσουν, το μεγάλο μέρος, από τα καλλίτερα χρόνια της ζωής τους, σπουδάζοντας ?
Γιατί ενώ ξεχειλίζουν από υγεία, ορμές, δύναμη, κλπ. κλείνονται σ’ ένα δωμάτιο με παρέα, ένα σωρό βιβλία και συγγράμματα ?
Γιατί ενώ με ελάχιστα, λόγο ηλικίας, χρήματα, ενώ μπορούν να γυρίσουν και να γνωρίσουν τον κόσμο, παραμένουν μέσα στους 4 τοίχους του Γυμνασίου, του Λυκείου, του Πανεπιστημίου ?
Η απάντηση είναι μία και μοναδική και την γνωρίζετε, για να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους, τα όνειρα που το σημερινό σύστημα Παιδείας τους στερεί.
To Ο.Σ.Ο.Δ. όπως και το Ο.Σ.Δ.Α.Τ. έχουν παρουσιασθεί στην Cebit του 2006.
Το Ο.Σ.Ο.Δ. από το 2005 έχει προωθηθεί για αξιολόγηση, από το Υπουργείο Παιδείας, τότε υπουργού Μαριέττας Γιαννάκου, στο παιδαγωγικό ινστιτούτο, όσο πήρατε μέχρι σήμερα απάντηση εσείς, άλλο τόσο έχω πάρει και εγώ και το Υπουργείο παιδείας.
Έπονται να δημοσιευθούν οι απόψεις μου για τα άλλα δύο σκέλη που χρειάζεται η ύπαρξη ενός Κράτους, την Δικαιοσύνη και την Δημοκρατία.
Μιχάλης Σολωμακάκης
Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου