Για να υπάρχει ανάπτυξη, με την ευρύτερη έννοια του όρου, σε ένα Κράτος εκτός των ήδη προαναφερθέντων σε παλαιότερα άρθρα, δηλαδή
Υγεία και Ασφαλιστικό
Παιδεία
Δικαιοσύνη
Δημοκρατία
πρέπει να λειτουργούν σωστά δύο ακόμη τομείς της Κοινωνίας, η Δημόσια Διοίκηση και οι Αναπτυξιακοί Κανόνες (Νόμοι).
Δημόσια Διοίκηση
Η Δημόσια Διοίκηση είναι το μεγάλο αγκάθι και η μεγαλύτερη τροχοπέδη στην ανάπτυξη ενός Κράτους και μιας Κοινωνίας πολιτών.
Η σημερινή διόγκωση της Δημόσιας Διοίκησης χρειάσθηκε δεκάδες χρόνια για να επιτευχθεί, δείτε τους χιλιάδες νόμους που έχουν φτιάξει και ψηφίσει, για το συμφέρον τους, αυτοί που μετέχουν στην Δημόσια Διοίκηση
Το επίτευγμα αυτό κατασκευάστηκε και υλοποιήθηκε από τους ίδιους ακριβώς ανθρώπους «κηφήνες», που διαχρονικά κατάφεραν να καταστρέψουν όλους τους πολιτισμούς στον πλανήτη.
Ο Βασικός σκοπός μας πρέπει να είναι η πλήρης εξαφάνιση της σημερινής μορφής της Δημόσιας Διοίκησης και την δημιουργία μίας άλλης, που να την διέπει η Ισονομία η Κοινωνική Προσφορά και η Κοινωνική Πρόοδος.
Αντιμετώπιση των σημερινών υπαρχόντων προβλημάτων
1./ Οτιδήποτε υπάρχει σήμερα σε χαρτί στην Δημόσια Διοίκηση αντικαθίσταται με ψηφιακά μέσα και Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές.
2./ Δημιουργούνται χώροι στα Δημόσια Κτίρια, συμμετέχουν και τα Κ.Ε.Π. στους οποίους ο πολίτης ή ο Επιχειρηματίας με την χρήση Ψηφιακών μέσων ζητά οτιδήποτε θέλει από την Δημόσια Διοίκηση.
3./ Αντίστοιχα Ψηφιακά μέσα μπορεί ο Πολίτης ή ο Επιχειρηματίας να χρησιμοποιεί από οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας ( από το σπίτι του, το γραφείο του κλπ ) για να ζητήσει οτιδήποτε θέλει από την Δημόσια Διοίκηση, το αίτημα είναι ένας αριθμός, δηλαδή ο δημόσιος λειτουργός δεν γνωρίζει τα στοιχεία του αιτούντος.
4./ Η Ταυτοποίηση της Ταυτότητας του Πολίτη ή του Επιχειρηματία γίνεται με την χρήση της Smart Cart του συστήματος Υγείας ή της Επιχειρήσεως, ή με αντίστοιχο άλλο τρόπο και του Pin του.
5./ Ο Δημόσιος Λειτουργός δεν έχει καμία προσωπική επαφή με τον Πολίτη ή τον Επιχειρηματία, αναλαμβάνει την διεκπεραίωση της αιτήσεως του Πολίτη με τυχαίο τρόπο διανομής αιτήσεων.
6./ Οτιδήποτε συμβαίνει μεταξύ του Δημόσιου Λειτουργού και του Πολίτη ή του Επιχειρηματία καταγράφεται Ψηφιακά για περαιτέρω έλεγχο.
7./ Ο Δημόσιος Λειτουργός υποχρεούται μέσα σε σύντομο και εύλογο χρονικό διάστημα να συγκεντρώσει το σύνολο των στοιχείων, παραστατικών, εντύπων που προβλέπονται από τους Νόμους και να τα προώθηση ψηφιακά ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο ορισθεί στον Πολίτη.
8./ Ο Δημόσιος Λειτουργός απαγορεύεται να επικοινωνεί ακόμη και ψηφιακά με τον πολίτη με τα πραγματικά του στοιχεία, παρά μόνο με τον κωδικό αριθμό του, κωδικό που του έχει παραχωρήσει η Δημόσια Υπηρεσία του.
9./ Ο Δημόσιος Λειτουργός ελέγχεται και βαθμολογείται αυτόματα για την ταχύτητα και την αρτιότητα της Ψηφιακής απαντήσεως του.
10./ Βάση της Αυτόματης Βαθμολογίας του ο Δημόσιος Λειτουργός παραμένει ή εγκαταλείπει την θέση του, αυξάνεται ή μειώνεται ο μισθός του, καθυστερήσεις και λάθη έχουν ελάχιστη ανοχή, το πολύ, μετά από τρία ( 3 ) λάθη, πρέπει να εγκαταλείπει την θέση του.
11./ Η Πλήρης αποξένωση του Δημόσιου Λειτουργού από τον Πολίτη και τον Επιχειρηματία θα οδηγήσει σε απλούστευση του συνόλου των σημερινών γραφειοκρατικών διαδικασιών, ο λόγος είναι ότι η Γραφειοκρατία, η Πολυνομία και η Διασπορά των προβλεπομένων Διαδικασιών θα βαρύνει πλέον τον Δημόσιο Λειτουργό και όχι τον Πολίτη.
12./ Η Πλήρης αποξένωση του Δημόσιου Λειτουργού από τον Πολίτη και τον Επιχειρηματία, θα μας οδηγήσει επίσης, στην ολοκληρωτική εξάλειψη της διαφθοράς που σήμερα βιώνουμε στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση.
Ανάπτυξη
Η Ελλάδα σήμερα έχει την τελευταία ευκαιρία να προσπαθήσει να αναπτυχθεί, βλέπε τέταρτο και τελευταίο Κοινοτικό πλαίσιο στήριξης, διακοπή επιδοτήσεων, των αγροτών το 2013, υπερβολικό Δημόσιο χρέος κλπ. ο μοναδικός γρήγορος δρόμος ανάπτυξης, αν έχει κανείς άλλος να προτείνει άλλο δρόμο να το κάνει είναι, το σύνολο, αν είναι δυνατόν, των χρημάτων του τετάρτου Κοινοτικού πλαισίου στήριξης να δοθεί αποκλειστικά για την δημιουργία Νέων εταιρειών προηγμένης τεχνολογίας και προπαντός καινοτομιών.
Μία καινοτομία, ένα προϊόν που καλύπτεται από δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, έχει τουλάχιστον 20 ετών αποκλειστικότητα στην παραγωγή και πώληση του τελικού παραγόμενου προϊόντος.
Αυτό σημαίνει, ότι η εταιρία που το παράγει είναι βιώσιμη, γιατί μπορεί να το πουλά όσο θέλει, χωρίς να αντιμετωπίζει άμεσο ανταγωνισμό χαμηλού παραγωγικού και λειτουργικού κόστους.
Η χρηματοδότηση τέτοιων εταιρειών, με συγκεκριμένους σταθερούς και αμετάβλητους κανόνες (Νόμους) για πολλά χρόνια, και μειοψηφικής συμμετοχής Κρατικών Τραπεζών και Κρατικών επενδυτικών κεφαλαίων σε αυτές, θα δώσει, στις εταιρείας αυτές και στις άλλες, ήδη υπάρχοντες, που θα αναλάβουν μέρος της παραγωγής και θα συμμετέχουν στα εταιρικά σχήματα, αφ’ ενός μεν την σιγουριά υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων τους, και αφ’ ετέρου θα προσφέρει στην Ελλάδα, αύξηση της απασχόλησης, δημιουργία νέας φορολογητέας ύλης, αύξηση του ακαθάριστου εγχωρίου προϊόντος, μεγάλη άνοδο των εξαγωγών και μεγάλη άνοδο της κατανάλωσης.
Ο πιο πάνω περιγραφόμενος τρόπος ανάπτυξης δεν είναι Νέος, εφαρμόζεται ήδη, εδώ και δεκάδες χρόνια, με παρόμοιους τρόπους, στην Γερμανία, την Γαλλία, την Ολλανδία, της Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής κλπ. και τα τελευταία 20 χρόνια στην Νορβηγία την Σουηδία κλπ. μην ξεχνάμε ότι η μεγαλύτερη πολυεθνική των Η.Π.Α. και σε παραγωγή και σε έσοδα είναι «Κρατική» κάτι που έκπληκτος έμαθα λίγο πριν της τελευταίες προεδρικές εκλογές στις Η.Π.Α.
Μελέτες έχουν δείξει, ότι η επιτυχής υλοποίηση ενός επενδυτικού σχεδίου που βασίζεται σε μία ευρεσιτεχνία άνετα χρηματοδοτεί τουλάχιστόν άλλες 30 ανεπιτυχείς ίδιες προσπάθειες.
Δυστυχώς στην Ελλάδα μέχρι σήμερα το σύνολο των πολιτικών κομμάτων, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που κυβερνούν, μοιάζει με διαχειριστές πολυκατοικίας και δεν ακολουθεί κανένα επιβεβαιωμένο, εδώ και δεκάδες χρόνια αναπτυξιακό δρόμο.
Φυσικά ο προτεινόμενος αναπτυξιακός δρόμος για να εφαρμοσθεί πρέπει να υπερπηδήσει πολλά εμπόδια, εμπόδια που προέρχονται από το σημερινό οικονομικό κατεστημένο, τους σημερινούς δηλαδή κεφαλαιούχους, επιχειρηματίες κλπ, οι οποίοι με κανένα τρόπο δεν θέλουν να φύγει από τα χέρια τους η οικονομική ισχύς που σήμερα διαθέτουν, δεν σας έχει κάνει εντύπωση ότι το πραγματικά τελευταίο καινοτόμο προϊόν που παρήχθη μαζικά στην Ελλάδα ήταν πριν δεκάδες χρόνια ο σωλήνας του Πετσετάκη.
Ας μην λησμονούμε ότι για να φτάσει σήμερα την Ελλάδα σ’ αυτό το επίπεδο κάποιοι δούλεψαν δεκάδες χρόνια πάνω στην εφαρμογή και υλοποίηση της γραφειοκρατίας, του προσωπικού βολέματος τους, της ατιμωρησίας των κλοπών τους, στις πελατειακές σχέσεις πολιτικών - επιχειρηματιών κλπ.
Επίσης δεν πρέπει να λησμονούμε, τουλάχιστον εμείς οι Έλληνες, ότι όλοι οι μεγάλοι πολιτισμοί, έσβησαν όταν οι τότε ηγέτες τους δεν κατάλαβαν, έλλειψη διορατικότητας, ότι βάδιζαν σε λάθος δρόμο.
Επίσης δεν πρέπει να λησμονούμε ότι:
1./ Η αλαζονεία είναι ο κοντινότερος συνοδοιπόρος της βλακείας.
2./ Η Ελεύθερη Οικονομία είναι ανεφάρμοστη σε Κράτη με καταναλωτική δύναμη μικρότερη των 20.000.000 – 25.000.000 περίπου κατοίκων (εύκολη δημιουργία μονοπωλίων και καρτέλ)
3./ Σήμερα η εποχή που ζούμε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, σε παγκόσμιο επίπεδο, ως η εποχή των «ηλιθίων», σε αντιστοιχία με την εποχή του χαλκού, του σιδήρου, του Μεσαίωνα κλπ.
Μιχάλης Σολωμακάκης
Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου